שיווק דיגיטלי לעסקים היא הדרך להגיע ללקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. באמצעות שיווק ממוקד התר אחר קהלי היעד המדויקים, מספק משוב ומידע לגבי מידת הצלחת השיווק ומאפשר לכוון ולדייק את התהליך על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר.
מהו שיווק דיגיטלי לעסקים?
מרבית העסקים נתקלים בדילמה: איך מעבירים ללקוחות פוטנציאלים את הערך המוסך של העסק שלכם למרות התחרות הרבה בשוק? גם אם הפיצה שלכם הכי טובה – יש עוד הרבה פיצריות בעיר, ובין כל המוסכים איך מעבירים את המסר שדווקא אתם דואגים להכשיר את המוסכניקים שלכם ולהשאיר אותם בחוד החנית של הטכנולוגיה?
יש הרבה פלטפורמות דיגיטליות: פייסבוק, אתרים מובילים, גוגל, רשתות חברתיות, אתרי מדיה ועוד. לכל אחת מהפלטפורמות הללו שיטות שיווק דיגיטלי משלה שעלולות לגרום לבלבול וחוסר מיקוד. עזרה מאנשי מקצוע בתחום מאפשרת למקד את השיווק הדיגיטלי לעסקים קטנים בדיוק למקומות בהם ההשפעה שלהם תהיה הגדולה ביותר. על מנת ששיווק דיגיטלי אכן יצליח חשוב לבנות אתר אינטרנט איכותי המכיל פיצ'רים משתנים, תכנים מעניינים, טפסי ליד וכדומה. הקמת אתר אינטרנט איכותי התואם את אסטרטגיית השיווק יכול לעשות שינוי משמעותי בקמפיינים.
שיווק דיגיטלי חולש על מדיות שונות. ישנם עסקים שירוויחו היטב מפרסום תמונות המוצרים הנמכרים, סרטוני הדרכה המסבירים ומדגימים כיצד מפעילים את המוצרים או טיפים מה ניתן להשיג באמצעותם. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, יש צורך להשקיע ולהפיק מדיה באיכות מקצועית וגבוהה.
למי מתאים שיווק דיגיטלי לעסקים?
שיווק בדיגיטל לעסקים מתאים לכל בית עסק קטן או בינוני שמעוניין לקבל חשיפה רחבה לאלפי לקוחות דיגיטל. חשוב לזכור, שיווק בדיגיטל מחייב הקמת אתר אינטרנט או לחילופין הקמה של עמוד נחיתה. עסקים המעוניינים להגדיל את הנראות שלהם בשוק הישראלי, להכניס לקוחות חדשים או לשמר לקוחות קיימים. הדרך להגיע ללקוחות היום היא באמצעות הדיגיטל. כשאנשים מחפשים שירות או מוצר הם מחפשים אותו במנועי חיפוש, התקשורת הבסיסית היום היא דרך הרשתות החברתיות ותרבות הפנאי סובבת סביב רשתות המדיה החברתיות. אפילו תחביבים מתחילים היום ברשת: בבלוגים, אתרי חדשות ועניין, פורטלים הסובבים סביב נושאים כאלו ואחרים. אם לעסק יש נוכחות בולטת באותם אזורים דיגיטליים בהם קהל היעד שלו שוהה – החשיפה הממוקדת עולה והסיכוי לצרף לקוחות נוספים עולה.
שיווק בדיגיטל עוזר לעסקים להגיע ללקוחות חדשים וגם לשמור על אלו הקיימים. בעידן הנוכחי מרבית הלקוחות מצפים לקו פתוח אל בית העסק – מקום בו יוכלו לשאול שאלות ולצפות לתשובות, לשמוע על מבצעים או לקבל טיפים בדברים הנוגעים לעסק.
מדוע כדאי לעשות שיווק בדיגיטל לעסקים?
כאשר משווקים בדיגיטל לעסקים זוכים בפרסום נרחב בפריסה ארצית. פרסום חוצות יכול להיות אפקטיבי אבל הוא מוגבל גאוגרפית ועולה כסף רב. שיווק בדיגיטל לעסקים אפקטיבי הרבה יותר: מגיעים לאלפי גולשים אבל ניתן גם למקד את הקהל הנחשף לתכני השיווק כך שרק אותם לקוחות פוטנציאלים יהיו במרכז הקמפיין השיווקי. שיווק דיגיטלי עושה מה שלא אפשר היה לעשות עם שיווק מסורתי, למעשה להגיע לפרסום פרסונלי – רק אותם אנשים שיכולים לגלות עניין בעסק ובמוצרים שלכם הם אלו שיחשפו לתכנים והמסרים שאתם רוצים שיגיעו לידיהם.
באמצעות שיווק בדיגיטל, אפשר למקד את קהל היעד ולהגדיר מאופן מדויק מי ייחשף לאילו מודעות. גם אם קהל הלקוחות העיקרי הוא אנשים נשואים בטווח גילאים של בין 25-50, לדוגמה – מבין אלו יהיו כאלו שיתעניינו וכאלו שפחות. שיווק בדיגיטל מאפשר להגיע לכל טווח הלקוחות הפוטנציאלי כפעולה ראשונה ובכך לקבל חשיפה רחבה. בשלב השני ניתן להתמקד במי שגילה התעניינות בשלב הראשון ואליהם לפנות בשיווק פרסונלי חוזר שיגרום להדהוד המסר השיווקי ויניע אותם לקנייה.
דרכים לפרסום עסקים בדיגיטל
- פרסום בגוגל –כאשר לקוחות פוטנציאלים מחפשים שירות או מוצר הניתן על ידי העסק שלכם – האתר של העסק שלכם יופיע בין התוצאות הראשונות
- פרסום בפייסבוק – דף עסקי וקמפיינים ממומנים בפייסבוק מבטיחים חשיפה רחבה עם מיקוד חד
- פרסום בגוגל מפות – פרסום בגוגל מפות מבטיח כי ללקוחות יהיה קל להגיע לעסק בכל אמצעי תחבורה
- בלוג – בלוג המכיל תכנים הרלוונטיים לעסק יכול לעזור בשמירה על מיקום גבוה בתוצאות גוגל לאורך זמן
- ערוץ יוטיוב – פרסום סרטונים הנוגעים לעסק: סרטוני הדרכה, טיפים, סרטוני אוירה, המלצות של לקוחות
- רשימת דיוור – לרשימת דיוור יש עדיין אפקט מרשים בשמירה על לקוחות והנעה לקנייה