שיווק דיגיטלי – האם יש הבדל בין סוגים שונים של אתרים

עולם השיווק הדיגיטלי הוא גדול ומרתק וכל מי שנחשף לנבכי הקרביים של העולם הזה נשאב תיכף ומיד. בדומה לימי קדם בהם כל אחד בכיכר העיר שיווק את מרכולתו באמצעות צעקות או פנייה ישירה ללקוח, כך זה עובד גם היום בעולם השיווק הדיגיטלי. בשני המקרים מטרת העל שלנו היא למעשה לבצע מכירה, לא חשוב אם באופן פרונטלי או מקוון. אז אם בא לכם לקרוא עוד על עולם השיווק הדיגיטלי, המשיכו לגלול. 

 

כיס המרה

 

בגדול, בעולם השיווק הדיגיטלי קיימים כמה סוגי אתרים, שבסופו של דבר מטרתם היא זהה, לבצע מכירה ללקוח, איך היא תתבצע ומתי, פה קבור הכלב בעצם. אז שני הסוגים העיקריים של אתרים אלו הם אתרי מכירה ואתרים למטרת איסוף לידים או פרטי לקוחות אם תרצו. מטרת העל שלנו בשני המקרים היא לגרום ללקוח לבצע המרה. רובם של המשווקים הדיגיטליים יגדירו המרה כפעולת מכירה או השארת ליד על ידי הלקוח, דבר שנכון אך נכון חלקית, מכיוון שלמעשה המרה היא כל פעולה שהלקוח או הגולש ביצעו ואנחנו רצינו שיבצעו, כלומר, הלקוח עבר ממצב  פאסיבי לאקטיבי- המרה. 

 

אתרי לידים

 

ליד או פנייה בעברית, הוא למעשה כל פעולה שגולש עשה למען השארת פרטים באתר שלנו. לא משנה אם האתר שלנו עוסק בבישול, החזר מס או ספורט, אנחנו נרצה את פרטיו של הגולש בכדי שנוכל לשלוח לו ניוזלטרים ועוד פרסומים שונים. למעשה ליד יכול להיות השארת פרטים של הלקוח וגם פנייה שלו בהודעה פרטית או תגובה לפוסט שהעלינו בפייסבוק, כל דבר שיעזור לנו לבצע פנייה על מנת למכור. לידים משולים כהשלחת פיתיונות למים, לא כולם נתפסים, אך כאשר אחד נתפס זו בהחלט הצלחה, מה שיהפוך את הליד לליד כשיר או באנגלית QUALIFIED LEAD. משמע הלקוח שהשאיר פרטים נמצא כשיר ומהימן וניתן להמשיך איתו את תהליך המכירה. השימוש בלידים נעשה לרוב כאשר מדובר בעסקאות בעלות סכומים גדולים יחסית כמו רכב, ביטוח, נדל"ן. 

 

אתרי מכירה

 

בשונה מאתר לידים, אתרי המכירה צריכים למעשה להכיל יותר פרטים מכיוון שבהם מתבצע כל תהליך המכירה, כפועל יוצא מכך יהיו צריכים להיות כל הפרטים על העסקה או המוצר וכמו כן עליהם להיות מאובטחים כיאות על מנת שהלקוח ירצה לבצע את העסקה ולא יחשוש מהשארת פרטי אשראי. דף המכירה למעשה עושה את העבודה של איש המכירות ואמור לתת ללקוח את כל הסיבות הנכונות בכדי שיבצע את הרכישה. בדף שכזה נרצה לסגור את כל הפינות של סיכונים אל מול חיזוקים של המוצר שלנו. בעידן האינטרנטי מאד קשה לקבל את מלוא תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי ועל אחת כמה וכמה קשה למכור לו באופן מקוון, על כן נדרשים בעלי העסקים לחשיבה קריאייטיבית וחכמה שתייצר הרגשת ביטחון ללקוח הפוטנציאלי שהוא עושה החלטה חכמה בכך שהוא רוכש את המוצר שלך.

 

דילוג לתוכן