איך להתנהל מהיום הראשון בתור מקדם אתרים עצמאי?

אנחנו פונים אליך: כן, אתה או את, שהחלטתם להביא את הידע שלכם בקידום אתרים לפתיחת עסק עצמאי. אולי סיימתם לא מזמן קורס בקידום אתרים והייתם תותחים. אולי עבדתם תקופה מסוימת בתור שכירים בתחום זה ועכשיו אתם מוכנים לדרך חדשה. אתם יודעים כל מה שצריך לדעת על קמפיינים בפייסבוק, גוגל אנליטיקס, קידום ממומן וקידום אורגני. אבל יש לכם עדיין לא מעט דברים לדעת לגבי התנהלות עסקית. התובנות שניתן לכם כאן יעזרו לכם להתנהל טוב יותר, חכם יותר ומוצלח יותר מבחינה אישית ועסקית כבר מהיום הראשון כמקדמי אתרים עצמאים.

עוסק פטור, עוסק מורשה ומה שביניהם

כמקדם אתרים מקצועי אתה (או את) צריך לפתוח תיק ברשות המיסים. אתה צריך להחליט האם מתאים לך להיות עוסק פטור ולעבוד עם קבלות או להיות עוסק מורשה ולעבוד עם חשבוניות מס. זה לא סתם הבדל סמנטי. עוסק מורשה מחויב לגבות מהלקוחות שלו מע"מ (מס ערך מוסף). מצד שני, הוא גם מקבל הכרה בהוצאות המע"מ העסקיות (מה שנקרא – מע"מ תשומות). אם הדברים הללו ידועים לך, תוכל לעבור הלאה.

הגדר לעצמך תמחור הגיוני שתמסור ללקוחות

על היום הראשון שלך כמקדם אתרים עצמאי, חשוב שתשב ותגדיר לעצמך מהו התמחור ההגיוני שלפיו אתה מתכוון להתחיל לעבוד. זכור שהתמחור הזה צריך לכלול הוצאות שונות שיש לך כמו גם הזמן שאתה משקיע. מצד אחד, כאיש מקצוע מתחיל, לא תוכל לגבות מחירים ברף העליון, מלקוחות חדשים. מצד שני, אל תנסה להציע שירות מוזל יתר על המידה. שירות מוזל יוצר רושם של תמורה נחותה ומזה כדאי להתרחק, כבר מהרגע הראשון.

היזהר מסימפטום הסנדלר הולך יחף

אנו ממליצים להיעזר בכלים חכמים, כגון הנהלת חשבונות מקוונת או הפקת חשבוניות מס אונליין. אך מכיוון שאנו בטוחים שבתור מקדם אתרים הנושא הזה פחות או יותר ידוע לך, נבקש לומר משהו אחר. חשוב להיזהר מסימפטום ידוע, של הסנדלר שהולך יחף. הרבה מקדמי אתרים בתחילת הדרך לא משתמשים בכל הכלים המוכרים להם לקידום אתרים ועסקים, לצורך קידום העסק שלהם עצמם. כלומר, כבר ביום הראשון שלך כמקדם אתרים, תתחיל לשווק ולקדם את עצמך בכל הערוצים, גוגל, פייסבוק, יו טיוב, יו ניים איט.

כך כדאי לקבל את ההחלטות הכי חשובות שלך

מעבר להחלטות כמו עוסק פטור או מורשה, חשבוניות מס באינטרנט או קבלות, יש המון החלטות עסקיות חשובות. למשל, כמה כסף תרצה להשקיע בתחילת הדרך, כדי לקדם את העסק כמה שיותר מהר. או אולי האם לדרוש מלקוחות חדשים מקדמה משמעותית או שאולי צעד כזה עשוי להרתיע אותם. האם לעבוד מהבית בשלב הראשון או אולי מיד לשכור משרד ייצוגי. יש לנו טיפ עצום שמבוסס על ניסיון. כל החלטה חשובה כדאי לך לקבל בבוקר. בשעות הבוקר המוקדמות הראש יותר חד והשיקולים השונים זוכים ליותר תשומת לב.

נהל סדר יום והשאר זמן לבלת"מים

אנו לא באים ללמד אותך איך לבצע קידום אתרים. מה שכן, כבר מהיום הראשון שלך בתור מקדם אתרים אנו מציעים לך לנהל סדר יום מדוקדק. כן, ממש כפי שמתנהל מנהל מנוסה, שיודע בדיוק מתי מתחיל יום העבודה ומה צפוי לאורך היום והשבוע. כך ארגן לעצמך לו"ז מסודר. בשעות מסוימות נהל את הקשר עם הלקוחות. השאר זמן לנסיעות לפגישות אצל לקוחות חדשים. קבע זמן שבו אתה מארגן אסטרטגיות שיווקיות ללקוח כזה או אחר. ולא פחות חשוב, השאר תמיד זמן לעיסוק בבלת"מים (שזה אומר, למי שלא יודע, דברים בלתי מתוכננים).

דילוג לתוכן