אילו אפשרויות קיימות לפרסום בגוגל?

כל עסק זקוק לפרסום על מנת להיכנס לתודעת לקוחות פוטנציאליים ולהישמר בתודעת לקוחותיו הקיימים. קיימות שיטות פרסום שונות: בעיתונות, בטלוויזיה, בשלטי חוצות, בדיוור ישיר, על ידי כרטיסי ביקור מנייר או דיגיטאליים ועוד. אבל הדרך הנפוצה ביותר כיום היא באמצעות האינטרנט.

פרסום בגוגל הוא אחד היעילים ביותר הקיימים מהסיבה הפשוטה. הוא מהיר, זול, יחסית, ויכול להגיע לכל גולש אשר מחובר לאינטרנט. המידע מגיע לכל מי שיש בידו מחשב, טלפון סלולארי, טאבלט או אמצעים דיגיטאליים דומים. היות ומרחבי האינטרנט הינם עצומים יש צורך לנתב את המידע, ולצורך העניין כאן, את הפרסום אל האנשים הנכונים.

תכנים מועברים על ידי אתרים הנבנים על ידי העסקים והגופים השונים. את האתרים יש לקדם על מנת שיופיעו במקומות הראשונים בדפי החיפוש של גוגל. קיימים שני סוגי קידום אתרים. האחד הוא קידום ממומן והשני הינו קידום אורגני. מטרות שניהם זהה אבל הם מתבצעים בדרכים שונות.

קידום ממומן או קידום אורגני?

קידום ממומן או בשמו הנפוץ יותר פרסום בגוגל, מבוסס על הקלקלות של מילות מפתח נבחרות. את מילות או ביטויי המפתח בוחרים הבעלים, והן אמורות לשקף את הפעילות העיקרית של העסק או את המוצר או השירות הנמכרים על ידיו או אחת ממחלקותיו. למשל, חברה  המפנה תכולת דירות תבחר ביטוי "פינוי דירה" וכדומה. מנועי החיפוש של גוגל מזהים את מילות המפתח וככל שהן תהיינה רבות הן יקדמו את האתר קדימה.

קידום אורגני מבוסס על כתיבת תכנים ומאמרים המשובצים באתרי העסק, באחרים הקשורים אליו או בכאלו  שנמצאו מתאימים. מילות המפתח הנבחרות משולבות במאמרים שיווקיים ובעלי אופי אחר. הם נכתבים על ידי קופירייטרים היודעים לשלב את הביטויים באופן טבעי על מנת שהקריאה תהיה קולחת, ברורה  ומעניינת. מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות את ביטויי המפתח וגם מתחשבים באיכות הכתיבה.  כאן, התוכן נכתב לאורך זמן והקידום הינו איטי ויכול להימשך גם חודשים רבים.

אם משווים מבחינת העלויות הרי שקידום ממומן יקר יותר מאחר ומשלמים על כל הקלקלה, ואילו אורגני, זול יותר אך יש לו יתרונות נוספים. התכנים נשמרים לאורך זמן ומוסיפים עומק ורצינות לאתר.

מומחים לקידום אתרים מנהלים עבור לקוחות רבים את הפרסום והקידום. יש מצבים בהם הם יחליטו לשלב את שתי השיטות כדי ליצור קידום מהיר ויעיל יותר. הסיוע ניתן בכמה מישורים, ובין היתר, בבחירת מילות המפתח על סמך מחקרי שוק מוקדמים שהם עורכים.

בבחירת האתרים הנוספים בהם מפזרים את המאמרים, בעריכת הקישורים הנכונים מהם ועוד. הכול כדי שגם מהם יגיעו לקוחות פוטנציאליים נוספים. המומחים מכירים את כלי המדידה של גוגל הבודקים את האתרים השונים ומצליחים לראות ולזהות את פעילותם.

תהליך קידום אורגני ארוך יותר אבל עם התמדה ועבודה נכונה האתר יגיע ללקוחות הרצויים. פרסום בגוגל שנעשה הדרך הנכונה הינו יעיל מאוד.

 

דילוג לתוכן