הכנה לקראת קידום אתר חנות

הכנה לקראת קידום אתר חנות

אם אתם בעליה של אתר חנות או ללקוחות שלכם יש אתר כזה,  ואתם מקדמים עבורם את האתר, מאמר זה מיועד עבורכם, סקרנו עבורכם מספר עצות כיצד לקדם חנות וריטואלית , מרגע הבניה ועד שהאתר עולה לאוויר

כאשר לקוחות מגיעים לחנות פיזית, הם רואים את המוצרים במו עיניהם, יכולים לגעת ולהתנסות בהם ואף להתרשם מאיכותם. לכל אורך הדרך ישנו מוכר אשר מלווה אותם, יוצר שיחה ומשקיע ב"משחק המקדים" אשר יוביל את הלקוח אל עבר סגירת העסקה.

לעומתן בחנויות וירטואליות אין המפגש עם המוכר, וקשה לאמוד את טיב המוצר, אמנם ניתן להגיע לקהלי יעד גדולים יותר. נשאלת השאלה,  כמה מהגולשים שכבר כמה הגיעו לאתר  באמת יבצעו רכשו? על מנת להגדיל את הרווחים ולהשיג את המטרות שלשמן הוקמה החנות מלכתחילה צריך לשים את הדעת על כמה דברים.

בניית אתר חנות

בעת בניה של אתר חנות וירטואלית , כדאי לוודא מספר דברים, ראשית שהאתר מותאם לכל הדפדפנים הנפוצים  הסיבה לכך היא לאפשר לקהל היעד לראות את האתר כשורה, שנית מומלץ לבנות אתר רספונסיבי, כלומר אתר אשר יתאים לכלל תצוגות המסכים: דסקטופ, מובייל ולפטופ. בניית אתר רספונסיבי יביא לכם יותר תנועה; חשוב יותר, התנועה לא תלך לאיבוד כתוצאה מחוסר התאמה למסכים השונים.

בנוסף, מומלץ לבנות אתר שהגולשים בו יוכלו לנווט ביתר קלות, חוויית הקניה צריכה להיות אופטימאלית ועל הסרגלים להיות כמה שיותר פשוטים וקריאים כך שמנועי החיפוש "יאהבו" אותם. קחו בחשבון שהגולשים לא צריכים להשקיע זמן כדי ללמוד את האתר שלכם, עליהם לבצע רכישה, זו בעצם המטרה שלשמה הגיעו לאתר. כמו כן כדי להקל על הניווט השתמשו במסננים אשר  יקלו על הגולש להגיע למוצר שרצה ולבצע רכישה.

 

השקיעו בתמונות ותיאורים

תמונות הן מרכיב סופר חשוב באתר חנות. בעוד שבחנות פיזית, הלקוחות יכולים לראות ולהרגיש את המוצרים ולתקשר עם המוכרים. באתר חנות התקשורת האנושית חסרה , לכן רצוי להשקיע בתמונות איכותיות שימחישו כמה שיותר את המוצר לצד תיאור שיווקי נכון. כמו כן הוסיפו אפשרויות שיתוף ברשתות החברתיות וב- whats app כך תחשפו את המוצרים לקהלי יעד נוספים . לצד המוצרים רצוי להוסיף מאמרים מקצועיים בתחום אותו אתם מקדמים.

רגע לפני שהאתר באוויר השקיעו במחקר מילים

כאשר מקדמים אתר בין אם הוא אתר תדמית או אתר חנות, כדאי תחילה לבצע מחקר מילים בתחום. מחקר מילים טוב, הוא מחקר מילים שבודק נפח חיפושים לעומת כמות מתחרים. כלומר כמה חיפושים היו בחודש לביטוי "צבעים לקירות, וכמה מתחרים יש על הטייטל: "צבעים לקירות". שנית יש להבין מי עומד במקומות הראשונים האם חנויות שכל מהותן הן צבעים לקירות כגון טמבור או נירלט, או האם מדובר בחנויות שהן יותר כלליות כמו ACE  ואז צבעים לקירות הם מחלקה אחת מבין כל המחלקות באתר. אם בעמוד הראשון מופיעים רק אתרים שכל ייעודם הוא למכור צבעים לקירות, והאתר שלכם הוא אתר כללי יותר, כנראה שיהיה לכם יותר קשה להגיע למקומות הראשונים בביטוי "צבעים לקירות"

בצעו אופטימיזציה לאתר

לפני שאתר עולה  כדאי ורצוי לבצע אופטימיזציה ולהתאימו למנועי החיפוש השונים. כדאי לבדוק שיש לעמודים, במיוחד לעמודים שבחרנו לקדם תגי מטה וטייטלים מתאימים, שישנן כותרות H1 וH2, לבדוק מפת XML, לבדוק עמודים מאונדקסים וכיו"ב. לאחר מכן על מנת שיהיה לכם אומדן נכון אודות האתר, כמה מבקרים ביקרו באתר, מהם הדפים המובילים וכן הלאה, כדאי ורצוי להטמיע קוד של אנליטיקס וואב מאסטר לאתר שלכם לזיהוי תקלות ומעקב אחרי גולשים והמרות.

השקיעו בתוכן איכותי

רוב התנועה שמגיעה אל החנות מגיעה מעמודי קטגוריה, אל תשכחו לשלב תוכן  אפילו 40-50 מילים לעמודים אלו. התוכן צריך להיות איכותי, אינפורמטיבי ושיווקי. זו ההזדמנות שלכם לפנות לקהל ולומר לו מדוע הוא צריך לקנות אצלכם, למה אתם עדיפים על פני חברה אחרת.

באתרי חנות, שמטרתם היא רכישה, כדאי לשים לב שהתוכן לא תופס יותר מדי מסך, לכן אם בחרתם לשים אותו מיד אחרי הבאנר ולפני המוצרים, כדאי להוסיף כפתור "קרא עוד"  בתצוגת מובייל, על מנת להקטין משמעותית את הגלילה  או לחילופין יש לשלב את התוכן מתחת למוצרים

 

אבטחו את האתר

 


אבטחת אתר זה בייסיק, כל מי שבעל אתר, במיוחד אתר חנות אשר גולשים נרשמים ומשאירים פרטים אישיים , מבצעים רכישות וכיו"ב, חייב לדאוג שהאתר שלו יהיה מאובטח. על מנת לאבטח אתר צריך לקנות תחילה רישיון SSL אצל ספק מתאים, ולהתקינו יחד עם העברת האתר לפרוטוקול של HTTPS מאובטח.

לסיכום

 

קידום חנות ורטואלית לא מסתיים כאן, על מנת להמשיך ולקדם אתר חנות לאחר שהוא עלה לאויר מומלץ להשיג לו תכנים בהתאם לביטויים שאתם מקדמים, קישורים, שיתופים ברשתות החברתיות על מנת להגדיל חשיפה ולהגדיל את התנועה של המבקרים.

 

 

 

דילוג לתוכן