עד כמה קישורים חשובים לקידום אתרים?

עד כמה קישורים חשובים לקידום אתרים?

מי שמצוי בתחום הקידום האורגני בשנים האחרונות, יודע שבניית פרופיל קישורים איכותי לאתר המקודם הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום. לקישורים ישנו עדיין תפקיד מרכזי וחשוב בקידום אורגני של עמודי אינטרנט בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. במאמר הזה ננסה להבין מדוע ומה זה בעצם בניית קישורים.

 

הנה מספר סיבות לכך שקישורים הם פקטור חשוב בקידום אתרים:

 

סיבה מספר 1: קישורים משפרים את הסמכות של האתר המקושר

כאשר אתר בעל סמכות מקשר באמצעות טקסט עוגן המוטמע בטקסט אל אתר אחר, הוא למעשה מעביר חלק מ"מיץ הקישורים" שלו, כלומר חלק מן הסמכות שצבר, אל האתר המקושר. ככל שהאתר המקשר נחשב לגדול, סמכותי, משמעותי ורלוונטי יותר, כך ערכו של הקישור, ככל הנראה, עולה.

 

בחינת פרופיל הקישורים של אתרים גדולים הפועלים בנישות שונות, תראה כמעט תמיד, שהם זוכים לקישורים רבים ומגוונים, וביניהם גם מאתרים איכותיים, משמעותיים, סמכותיים וממותגים. כדי לשוות לאתר המקודם שלכם מראה טבעי יותר, רצוי יהיה שתגוונו בסמכות של האתרים המקשרים אליו.

 

סיבה מספר 2: קישורים מסייעים למנוע החיפוש להבין את האתר המקושר

אחד האתגרים המורכבים שעומדים בפני מנוע החיפוש, הוא להבין במה עוסק עמוד אינטרנט שאותו בוחר מנוע החיפוש לאנדקס. לצד ניתוח מילות המפתח המשולבות בעמוד, מעקב אחר התדירות שלהן, סריקת הכותרות וכותרות המשנה, אחד המרכיבים שיכול לסייע למנוע החיפוש בהבנה טובה יותר של התוכן המוטמע בעמוד האינטרנט הוא הקישורים המובילים אליו.

 

קישור נועד בדרך כלל על מנת להרחיב תוכן מסוים הכתוב בעמוד מקור כלשהו. מדובר במתודה אשר מאפשרת לפשט את צריכת התוכן על ידי הלקוחות. במאמר כתוב ניתן לשלב את התכנים הרלוונטיים להבנת המסר, ולהיעזר בקישורים להרחבות נדרשות, בהתאם לצורך.

 

זאת הסיבה, שקישור יכול לסייע למנוע החיפוש להבין טוב יותר את הסביבה שבה פועל האתר המקושר, ולהסיק מכך מהי הרלוונטיות שלו לנושא השאילתא שביצע הגולש במנוע החיפוש.

 

סיבה מספר 3: קישורים מעידים על רלוונטיות בתחום

על מנת לאמוד את הרלוונטיות שמייחס מנוע החיפוש לעמוד אינטרנט מסוים עבור תחום עניין ספיציפי, הוא יכול להסתייע בקישורים הנכנסים לעמוד האינטרנט. קישורים יכולים להעיד גם על רלוונטיות של נושאים שונים המנוהלים בעמודי אינטרנט וגם על אופי הקשר בינהם: האם העמוד המקושר מהווה דוגמה ופירוט לאמירה מתכללת בעמוד המקשר? האם הוא מרחיב את הנאמר בעמוד המקשר? האם הוא מספק מידע על גישה הפוכה לזאת המוצגת באתר המקשר?

 

קישורים יכולים לסייע למנוע החיפוש, אם כן, להבין טוב יותר את התוכן המצוי באתר המקושר לא רק על בסיס התוכן, אלא גם על סמך אופי הקישורים וסוג היחס ביניהם. 

 

סיבה מספר 4: קישורים מעידים על שביעות רצון של פקטור חיצוני לאתר

למנוע החיפוש ישנם, כמובן, לא מעט פרמטרים על פיהם הוא שוקל ומודד את איכות עמודי האינטרנט של אתרים שונים, ובעקבותם הוא מחליט כיצד לדרג אותם עבור שאילתות שונות שמבצעים הגולשים. אולם, בואו נשים את הדברים על השולחן: כל אחד יכול לבנות אתר אינטרנט מהיר, למלא אותו בתוכן ערכי, להתאים אותו לתצוגה במכשירים ניידים, לשלב עמוד יצירת קשר ודף אודות, לבנות היררכיה נכונה לאתר ועוד ועוד.

 

אולם, בניית פרופיל קישורים יצוני לאתר היא משימה שבה מעורב גורם אחר. למעשה, מדובר בפקטור שהוא מעט יותר אובייקטיבי: כאשר אתר חיצוני מקשר לאתר שלנו, הוא למעשה ממליץ על האתר שלנו, וכשהתופעה הזאת מתרחשת בתדירות קבועה, והאתר זוכה לקישורים חיצוניים כאלו על בסיס קבוע, יש בכך כדי לאותת למנוע החיפוש שמדובר באתר רציני ומקובל, שרבים נותנים בו אמון.

 

בואו ניקח לדוגמה בלוגר נחשב ומקובל בתחום המסעדנות. אם הבלוגר הזה ממליץ במאמר מושקע ורציני על עשר המסעדות הטובות בתל אביב, והאתר שלכם מקבל קישור מן המאמר הזה, סביר יהיה שמנוע החיפוש יבין שמדובר בהמלצה אמיתית. לקישור כזה יהיה ערך רב עבור האתר שלכם, משום שהוא מעיד על שביעות רצון של גורם חיצוני, בלתי תלוי ואובייקטיבי מן המסעדה שברשותכם.

 

והאובייקטיביות הזאת לכאורה, היא סיבה חשובה לכך שקישורים חיצוניים המתקבלים לאתר, נחשבים, בנסיבות מסוימות, לפקטור חשוב ומרכזי בדירוג של עמודי אינטרנט בדפי תוצאות החיפוש.

כאשר אתם מתחילים התקשרות מול מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים – כדאי מאד לבדוק את סוגיית הקישורים – כמה, ואיזו איכות של קישורים, אתם הולכים לקבל.

דילוג לתוכן