ערוצי אסטרטגיה לעסק שלך

גיבוש אסטרטגיה לעסק היא תנאי הכרחי להצלחתו. ההחלטה על הקמת עסק היא צעד ראשון בדרך, אבל חשוב ביותר לצעוד לאורה עם מלווה עסקי מנוסה, אשר יכין אתכם ועבורכם תכנית עסקית שיש לה היתכנות כלכלית. בתכנית נקבעים היעדים, מוצגים השיטות, הדרכים והכלים הנדרשים למימושה, עקרונות ניהול, פיקוח ובקרה,  האפשרויות לאיתור מקורות מימון ועוד.

אחד הדברים החשובים ביותר בהקמת עסק הוא – ההבנה כי ליווי של מאמן עסקי הוא תנאי הכרחי. אימון עסקי הוא תהליך ממושך, אשר במסגרתו המאומן, באמצעות מאמנו, מתוודע, בראש ובראשונה, אל עצמו: אל צרכיו ורצונותיו העמוקים, אל יכולותיו, אל החסכים, החסמים, העכבות והבלמים השונים, מכלול הגורמים שמניאים אותו ממימוש חלומותיו בכלל ובתחום העסקי בפרט. אימון זה הוא תהליך של גילוי, של צמיחה ושל העצמה. הוא מחדד ומבהיר דברים. הוא מזקק תובנות. הוא מאפשר הבחנה בין עיקר לטפל.

מדוע כה חשוב לגבש אסטרטגיה לעסק שלך?

אסטרטגיה מכנסת מכלול גורמים, מבנה אותם, עושה בהם סדר, מאפשרת לדרש את הדברים שיש לעשותם במועדם, ממקדת את העשייה בדברים הנכונים כך שתהיה ממוקדת ויעילה.

אי אפשר להפריז בחשיבות גיבוש אסטרטגיה לעסק. אסטרטגיה כזאת כוללת תכנון, איתור וריכוז משאבים, התוויית דרך ולוחות זמנים, מעקב ובקרה.

בין תנאי הכרחי לבין תנאי מספיק

חשוב להבין, כי אסטרטגיה לעסק היא תנאי הכרחי להצלחתו אבל לא תנאי מספיק. תכנון מוקפד שנותן תמונת מצב עדכנית על השוק, על הפוטנציאל שלו, על המתחרים הקיימים בו, על האיומים מזה וההזדמנויות מזה חשוב ביותר אבל יש משהו שתלוי בעיקר בבעל העסק: הרצון, המוטיבציה, האמונה והשכנוע הפנימי כי הוא יצליח, נחישות, דבקות במטרה וחתירה בלתי נלאית אליה, יכולת להתגבר על קשיים ועל תקופות של "ירידת מתח" פנימית, התמדה, תעוזה, מחויבות ועוד.

לימוד מתמיד

הכל מסכימים כי ידע הוא כוח, ורכישה שוטפת ומתמדת של ידע חדש הוא צבירת כוח, לכן במקביל לעבודה החיונית עם מאמן עסקי, על מי שרוצה לפתוח עסק ללמוד ולחקור על התחום העסקי בכלל ועל התחום הספציפי בעולם העסקי שבו הוא רוצה לעסוק, לפתח ולהתפתח בו. יש מקורות לימוד רבים ומגוונים, במיוחד באתרי האינטרנט השונים. הרשת מהווה סדנת לימוד הפתוחה 24/7 וניתן לשאוב ממנה ידע, רעיונות, להכיר אנשים ש"עשו את זה".

אסטרטגיה שיווקית נדרשת בהינתן שהשיווק הוא נכס אסטרטגי לעסק

אם אתם מתכוונים לפתח מוצר במסגרת העסק שלכם או לספק שירות- בכל מקרה שיווק היא מילת המפתח. עליכם לשווק לא רק את המוצר או השירות אלא ואולי בעיקר את עצמכם כמומחים בתחום, כמי שיש להם עדיפות ויתרונות על  מתחרים, כמי שמציעים את המוצר או השירות הטובים ביותר אשר יביאו ללקוח את הערך הרב ביותר. שיווק הוא לא רק שם המשחק אלא מרכיב נדרש והכרחי למיצוי הסיכוי לנצח בו.

דילוג לתוכן