לפני שמקבלים החלטה לעשות פרסום בגוגל לעסק שלכם, כדאי להכם להבין כמה דברים בסיסיים בנוגע לאפשרוית השונות ולקבל את ההבנה הבסיסית של מה מתאים לעסק שלכם, החלטנו לתת לכם 5 נקודות שייתנו לכם את הבסיס הנושא.
- מה זה פרסום בגוגל? – פרסום בגוגל היא אפשרות פרסום שמתחלקת לכמה צורות:
- קידום אורגני – קידום אורגני בגוגל או בשפה המקצועית SEO לאתר, היא אופציה שבה לוקחים את האתר של העסק שלך או הבלוג שלך, ועושים עליו כל מיני פעולות ומניפולציות על מנת להתאים אותו בצורה המיטיבית ביותר עבור אלגוריתם החיפוש של גוגל בתקווה שהוא ימקם אותנו בתוצאות החיפוש הראשונות במילות המפתח הרלוונטיות ביותר הלקוחות שלך
- פרסום ממומן במערכת גוגל ADS – לגוגל יש מערכת פרסום שלמה שבה תוכלו לגרום לעסק ולמודעות שלכם להופיע במגוון רחב של מילות מפתח במילות החיפוש הרלוונטיות(מכירים את זה שאתם מחפשים משהו בגוגל וליד 3/4 התוצאות הראשנות מופיעה התיוג "מודעה"?), לגרום לבאנרים (פרסומות) שלכם להופיע במגוון אתרים, למוצרים לכם לעלות ישר בתוצאות החיפוש ועוד מגוון רחב של אופציות… כמו למשל רימרקטינג (שיווק רודף לקוח)
- כרטיס גוגל לעסק שלי – זוכרים את דפי זהב? אז גוגל החליטו שהם עושים משהו בסגנון והוציאו אופציה שבה פותחים לעסק שלכם כרטיס (אגב בחינם לגמרי), מזינים בו את כל הפרטים הרצויים וברגע שמחפשים אתכם או את השירות שלכם, יהיה סיכוי שכרטיס העסק שלכם יופיע בחיפוש ואנשים יוכלו להתקשר או לבקר באתר או לבקש ישר ניווט לבית העסק!
2. מילות מפתח?! מה זה אומר? – רוב הפרסום בגוגל מבוסס על משהו שנקרא "ביטויי מפתח" או "מילות מפתח" כל אחד מבטא את זה איך שנוח לו פחות או יותר למרות שיש הבדל קטן בין צורות הביטוי שלא נכנס אליו כרגע. ביטוי מפתח יכול להיות כל דבר שעולה בדעתכם שקשור לעסק שלכם והלקוח יחפש בגוגל, בואו ניקח לדוגמא את הביטוי "אוכל לחתולים", הלקוח יכול לחפש את הביטוי כפי שהוא "אוכל לחתולים" או להוסיף לו כל מיני וראיציות, כמו למשל: "אוכל לחתול סיאמי", קניית אוכל לחתול סיאמי", איזה אוכל מומלץ לחתול סיאמי", מה המחיר של שק אוכל לחתול סיאמי" ועוד…
3. איך אנחנו יודעים איזה מילות מפתח אנשים מחפשים?
כאן נכנסים לתמונה כמה כלים שניתן להשתמש בהם כמו: UBBERSUGGEST וכלי לאיתור מילות המפתח של גוגל, בכלים אלה ניתן לאסוף את כל הוראיציות השונות שאנשים חיפשו בעבר על סמך הנתונים של גוגל, לקבל מושג לקבל נפחים החיפושים של הביטויים הללו בחודש ולהבין את מצב התחרות מול המתחרים שלכם שמפרסמים את המודעות שלהם במילות המפתח השונות.
איך גורמים לגוגל להראות דווקא את העמוד שלי בתוצאות החיפוש הראשונות? – כאן כבר צריך לעשות עבודה שהיא קצת יותר מקיפה הכוללת: מחקר מילות מפתח מקיף, אופטימיזציה לתוכן העמוד על פי מילת המפתח הנכונה, אופטימיזציה למבנה העמוד ובניית קישורים טובים לעמוד מאתרים שונים שמתאימים לנושא. יש כמה מדריכים גם בעברית כיצד לבצע את הדברים, חיפוש מהיר בגוגל יספר לכם בצורה נרחבת איך לבצע את האופטימיזציות האלה בקלות
4. כתיבת מודעות – גם בגוגל כמו בכל דבר שקשור לפרסום יש צורך בלכתוב את המודעות או הכותרות שלכם באתר בצורה שתמשוך את הלקוח באופן הטוב ביותר. הטיפ הוא תמיד לחשוב מה יצא ללקוח שלכם אם הוא ילחץ דווקא על המודעה שלכם, לפתור לו את הבעיה, לרפות לו את הכאב. אמנם במודעות של גוגל מספר התווים מוגבל וגם כדאי לכלול את מילת המפתח במודעה אבל עדיין מאוד חשוב לכתוב את המודעה שתמשוך יותר מהמתחרים שלכם.
5. מדידה – גם בגוגל כמו בכל פרסום הקשור בדיגיטל יש אפשרות למדוד את הצלחות הקמפיינים בצורה מדוייקת, באמצעות קוד פשוט שמתקינים באתר ניתן להבין בדיוק מאיזה מילת מפתח הגיע הליד או המכירה, מי השאיר פרטים, מי התקשר וכמה עלה לכם להביא כל פניה או מכירה.
למידע נוסף על קידום אורגני בגוגל לחצו כאן>>
למידע נוסף על קידום ממומן בגוגל לחצו כאן>>