חשיבות של אבטחת מידע ושירותי ענן

הקדמה הטכנולוגית הובילה למהפכה בתחום אבטחת המידע ושירותי הענן. בעבר לא הייתה מודעות לנושא ולכן חברות רבות סבלו ממתקפות סייבר ופריצות למידע הרגיש ביותר שלהן. מאז החברות הבינו את החשיבות של אבטחת המידע שלהן והחלו להשתמש בשירותי ענן כדי להבטיח שגורמים זרים לא יצליחו לפרוץ לשרתים שלהם. אז מה זה אבטחת מידע ו"ענן" ולמה צריך אותם? הנה למה אתם חייבים אותם לעסק שלכם.

 

היתרונות של שירותי הענן

הענן (Cloud) הוא מקום אחסון של המידע שאנחנו בוחרים לשמור עליו. הוא עובד בדיוק כמו כונן קשיח רק שה"שרת" שלו נמצא באינטרנט. היתרונות של הענן הם:

  • מוגן על ידי מערכת אבטחה – בגלל שהוא מאוחסן על ענן, ישנן חברות רבות שמציעות שירותי מחשוב לעסקים ושירותי ענן. הענן יהיה מוגן על ידי מערכת אבטחה שקשה יותר לפרוץ אליה באמצעות החברות למחשוב שמגינות על המידע הרגיש של עסקים ששוכרים את שירותם.
  • אפשרות לגשת למידע מכל מקום בעולם – הימים של לקיחת כונן נייד לעבודה בבית חלפו מהעולם. היום באמצעות שירותי הענן, באמצעות ההרשאות המתאימות תוכלו לגשת למידע שאתם צריכים מהעבודה מכל מקום שבו תהיו עם גישה לאינטרנט.
  • מגבה את המידע העסקי – בגלל שהענן הוא נייד ולא תלוי במערכות המחשוב שיש בבית העסק, אין חשש שתאבדו את המידע של החברה אם תהיה תקלה במחשבי החברה. הענן יגבה את כל המידע של החברה וישמור עליו.
  • מאפשר העברה ושיתוף של המידע – הענן מאפשר לכם לשתף ולהעביר את המידע שמצוי עליו לאנשים אחרים, במידה ותתנו להם הרשאות מתאימות לגשת אליו. פתרון יעיל במקרי חירום שאתם צריכים להעביר מידע לעובד או ללקוח ואתם לא נמצאים בעבודה בשביל לעשות זאת דרך מחשבי החברה.

 

אבטחת מידע דרך שירותי הענן

כדי להגן על הענן של העסק שלכם, צריך להקים מערך של אבטחת מידע שיגן עליו מפני פריצות של סייבר, יבדוק כל פעילות בענן, ידווח על כל פעילות חריגה ויוודא שרק מי שתהיה לו גישה לענן יהיה עם ההרשאות המתאימות להיכנס אליו.

תוודאו שאבטחת המידע של חברת המחשוב שתעסיקו תהיה מורכבת מהמרכיבים הבאים:

הגנה מתקיפות סייבר – תוודאו שהם יתקינו אנטי וירוס, חומת אש חזקה שתדע להגן על המידע שלכם בזמן אמת ותדע להתריע כשגורם זר יכנס למערכת בלי הרשאה מתאימה.

מערכת חזקה של קודי הצפנה – כדי שגורמים זרים לא יוכלו לגנוב או להדליף את המידע של העסק שלכם, צריך לבנות מערך של קודי הצפנה בתוך הענן שלא יאפשרו גישה לאנשים שלא ידעו את הקודים.

בדיקת חדירה לעסקים – אחרי שחברת המחשוב תקים את מערך אבטחת המידע על הענן החדש שלכם, תבקשו שהם יערכו סדרה של מבדקי חדירה שמטרתם לבדוק אם המערכת בלתי חדירה ואם יש תקלה שצריך לתקן כדי שהיא תהיה מוגנת במקרים של פריצה.

לסיכום, אין היום חברות מצליחות בשוק בלי אבטחת מידע ושירותי ענן. שכירת חברת מחשוב טובה שתדע להגן על נכסי החברה יעזור לה להיות מוגנת ובטוחה. שיהיה בהצלחה!!

דילוג לתוכן